Grat(t)is bredband
Fri tillgång till bredband och TV idag
Vårt kollektiva avtal med Telia om bredband och TV träder i kraft från och med idag. Du kan läsa viktig information om tjänsten på föreningens webbplats under:
brfparonet3.se/Info/Bredband och TV
Notera bland annat följande:
Beställning av tjänster
Du som inte redan använder Telia behöver kontakta Telia så att de kan registrera dig som användare och starta tjänsten. Du behöver t.ex. kunna logga in på Mitt Telia för att hitta rätt koder för att ansluta TV-boxen om du inte fått dem brevledes.
Du som i dag redan är ansluten till Telias tjänster och har ett större utbud än just 100/100 och TV-bas ska inte behöva kontakta Telia utan justeringen av dina kostnader ska ske automatiskt. Det kan dock vara säkrast att ändå kontakta Telia och försäkra dig om att du betalar rätt pris för rätt abonnemang.
De som vill ha snabbare bredband eller ett större TV-utbud kan beställa det hos Telia.
Så här kontaktar du Telia
För att aktivera vår kollektiv tjänst kan du gå in på Telias tjänst för aktivering av kollektiva tjänster. Då kan du aktivera tjänsten och också välja om du vill ha snabbare bredband eller större TV-utbud.
Du kan också ringa 020-20 20 70. När du ringer kommer du att ombes att knappa in ditt personnummer och sedan identifiera dig med BankID.
Du kan också använda Mitt Telia och hantera dina ärenden digitalt. Vissa ändringar är dock inte möjliga att göra via internet och då är man hänvisad till telefonnumret ovan.
Om du inte har BankID knappar du in ditt personnummer och väntar tills du får kontakt med en handläggare. Förklara då att du inte har BankID så kommer de att skicka en personlig kod per brev som du kan använda i stället för BankID.
Om du tidigare inte är registrerad hos Telia så kommer du efter att ha identifierat dig med BankID att behöva uppge ditt lägenhetsnummer (föreningens eget numreringssystem, inte det officiella).